piątek, 19 października 2012

CIASTECZKA AFGAŃSKIE

Dzisiaj piątkowy zakręcony dzień…
Od samego rana czekało mnie dużo pracy: zakupy, pieczenie, tenis ziemny i koncert.
Wczoraj mama poprosiła mnie abym upiekła na sobotę ciasteczka – nic przyjemniejszego jeśli ma się na to czas. Niestety mnie go trochę zabrakło, ale suma summarum udało mi się na tyle wygospodarować czas aby je dzisiaj upiec. 
Poniżej znajduje się moje dzieło i przepis z którego korzystałam.

Składniki:
  • 1 kostka masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 2 szklanki płatków kukurydzianych
  • 0,5 szklanki wiórków kokosowych
Wykonanie:
Rozgrzać piekarnik do 180°C. Przygotować 4 blachy (wyłożyć na nie papier śniadaniowy).
Utrzeć masło z cukrem na bladożółtą kremową masę. Stopniowo dodawać mąkę i kakao, ubijając do czasu połączenia się składników. Następnie wmieszać w masę płatki kukurydziane i wiórki kokosowe.

Stopniowo dodawałam płatki kukurydziane o smaku miodowym - smaczniejsze niż zwykłe.

Robot ciągle pracuje a ja wsypuję wiórki kokosowe

Łyżką nakładać ciasto na blachę zachowując między jedną porcją a drugą odstępy.(ciasto pod wpływem ciepła zwiększy swoje wymiary-spłaszczy się).



Piec 15 – 20 minut.
Pozostawić na blachach do czasu aż ciasteczka trochę wystygną i przełożyć na inne naczynie np. na tackę w celu ostatecznego wystygnięcia.


Na ciasteczka można nałożyć polewę czekoladową i posypać orzechami włoskimi.

Tyle ciasteczek wyszło z jednej porcji ciasta

Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Z przykrością muszę napisać, że przypadkowo usunęłam wszystkie komentarze:(

    OdpowiedzUsuń