poniedziałek, 8 października 2012

BROWNIE


Pyszne czekoladowe ciasto.

Dzisiejszy wypiek był wczorajszą inspiracją, która narodziła się na spotkaniu u przyjaciółki.
Było to spotkanie pod nazwą "planszomania", co sama nazwa wskazuje, że graliśmy w gry planszowe.
Spotkanie nie mogło obejść się bez smakołyków. Moja przyjaciółka przygotowała przepyszne ciasto BROWNIE.
Dzisiaj rano wstałam i stwierdziła, że zjadła bym sobie wczorajsze ciasto – oto tym sposobem niedzielny poranek rozpoczęłam od pieczenia:) Poniżej znajduje się mój rodzinny przepis – trochę różni się od przepisu mojej przyjaciółki, ale ciasto wyszło mi również pyszne.

Składniki:
  • 2 tabliczki gorzkiej czekolady (ja użyłam Goplany)
  • 1 kostka margaryny do pieczenia
  • 100g mąki
  • 2 szklanki cukru
  • 6 jajek

Wykonanie:
Czekoladę łamiemy na kawałki i wrzucamy do rondelka razem z masłem Rondelek z kolei umieszczamy na garnku z gotującą się wodą. Dzięki temu składniki szybko się rozpuszczą. Przygotowaną masę pozostawiamy do czasu ostudzenia.




Oddzielamy żółtka od białek. Z białek i szczypty soli ubijamy pianę. Żółtka ucieramy z cukrem i mąką.



Wlewamy do żółtek ostudzoną masę czekoladową i łączymy składniki. Gdy uzyskamy jednolitą masę dodajemy białka i delikatnie mieszamy.



Przygotowaną masę wlewamy do małej blachy, wcześniej wysmarowanej margaryną z kaszą manną.
Pieczemy przez 25 minut na termoobiegu w 180°C

Koniecznie czekamy aż ciasto wystygnie!!!

Teraz najprzyjemniejszy etap - dekorowanie i kosztowanie ciasta:)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz