czwartek, 1 listopada 2012

ROLADA JABŁKOWA

Poniższy przepis jest od mojej cioci:)
 
Składniki:
  • ! szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 5 jaj
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • Jabłka ok. 10
  • Budyń waniliowy
Wykonanie

Ubić jajka z cukrem na kremową masę dodać mąkę i proszek do pieczenia.
 
Nasmarować blachę do ciasteczek i wyłożyć pergamin. Poukładać 2 warstwy pokrojonych w plasterki jabłek i posypać budyniem waniliowym.



Nalać na to wcześniej przygotowane ciasto.


 
Piec w 180°C przez 20 minut
 
Wyłożyć z blachy ciasto( górą – jabłkami na wierzch) na szmatę  i zawijać w roladę.

Tak wygląda cisto po wyłożeniu z piekarnika

Tak wygląda ciasto po obróceniu go jabłkami ku górze i ściągnięciu pergaminu

 Zwinięta rolada - trochę poparzyłam sobie palce bo zapomniałam położyć ciasto na szmatę i ją zwijać w roladę...Tą czynność wykonałam bez szmaty przez co rolada przykleiła mi się do blatu stołu i była bardzo gorąca, ale następna na pewno wyjdzie mi lepiej....

Przekrojona rolada na pół i umieszczona na talerzu.

Nie będę oceniać mojego wypieku - pozostawię to ocenie mojej rodzinie - wieczorem napisze co o niej sądzili!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz