wtorek, 18 grudnia 2012

CIASTO MAKARONIKOWE

Niedzielnie ciasto makaronikowe okazało się dla mnie nie lada wyzwaniem...
Może zacznę od początku. Postanowiłam na niedzielę upiec babeczki z masą budyniową, ale że ciągłe zmieniam plany to i tym razem nie ustrzegłam się przed tym...
Otworzyłam przepisy i zauważyłam ciasto makaronikowe - pomyślałam "Czas na coś nowego, przepis prosty więc powinno mi wyjść bez żadnych komplikacji". Niestety tak nie było... 
Przepis był na małą porcję, a że moja rodzina jest duża należało go podwoić. I tu właśnie powstał problem. Moja matematyka jest tak kiepska, że powiększyłam składniki do 3 porcji, wszytko byłoby dobrze gdybym uczyniła to ze wszystkimi składnikami...
No cóż może i ciasto nie wyszło za piękne, ale moim zdaniem smaczne.

Składniki:(tym razem w dobrych proporcjach)

Ciasto:
  1. 2 szklanki mąki
  2. 4 łyżeczki proszku do pieczenia
  3. 1 łyżeczka soli
  4. 1 kostka masła
  5. ¾ szklanki cukru
  6. 6 żółtek dużych jajek
  7. 2 łyżeczki olejku waniliowego
  8. 1 szklanka mleka
  9. szklanka dżemu malinowego 
Przybranie makaronikowe:
  1. 6 białek jajek
  2. 0,5 szklanki cukru pudru
  3. 1 łyżeczka olejku migdałowego
  4.  ¾ szklanki wiórków kokosowych
Wykonanie:

Rozgrzej piekarnik do 180°C. Lekko natłuść i oprósz mąką okrągłą formę do babki z kominkiem.
Rozpuść masło w rondelku na małym ogniu, a po wystudzeniu przelej do miksera i utrzyj z cukrem, olejkiem waniliowym i żółtkami.

Stopniowo wprowadzaj do masy składniki suche na zmianę z mlekiem.
Przełóż ciasto do formy i wciśnij w nie w kilku miejscach po łyżeczce dżemu.


Przybranie makaronikowe umieść na górę ciasta tzn. Ubij białka na sztywną pianę, dodaj cukier, olejek i wiórki kokosowe.


Piecz 40 - 50 minut aż wykałaczka wbita w ciasto będzie czysta.

Pozostaw ciasto w formie na 15 minut do całkowitego wystygnięcia, a następnie przełóż na talerz.

Smacznego!

Obiecuję, że zrobię jeszcze raz to ciasto. ale tym razem zgodnie z przepisem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz