poniedziałek, 24 września 2012

MAZURKI / CIASTKA Z BIAŁĄ CZEKOLADĄ

Słodkie mazurki

Był to mój zeszłoroczny (2012r) prezent Wielkanocny. Od tego czasu postanowiłam co roku robić mini mazurki i wręczać je najbliższym! Już za rok umieszczę kolejne kompozycje :)
Składniki:
  • 30 dag mąki—1,5 szklanki
  • 10 dag cukru pudru
  • Kostka masła — dobrego
  • 2 łyżki gęstej śmietany
  • 1 żółtko
Wykonanie:

Wszystko mieszamy.
Przed upieczeniem posmarować białkiem. Piec w 180˚C przez 15 minut


Mój Wielkanocny prezent.



Z białą czekoladą

Przygotowałam te ciasteczka na wyjątkowe urodziny dla wyjątkowej osoby.
Trochę się napracowałam przy pieczeniu i stworzeniu herbatkowych postaci, ale było warto - solenizantka była zadowolona! 
Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • ½ łyżeczka sody oczyszczonej
  • ½ łyżeczka soli
  • Kostka masła
  • 1 szklanka cukru
  • Duże jajko
  • 2 łyżeczki olejku waniliowego
  • 250 g dobrej białej czekolady pokrojonej na drobną kostkę
Wykonanie:
Utrzyj masło z cukrem na kremową masę, następnie dodaj jajko i olejek waniliowy. Stopniowo dodaj mąkę, sodę i sól. Na koniec dodaj kawałki czekolady i wymieszaj ręcznie. Wysmaruj dwie blachy masłem i nałóż pergamin. Nabieraj na łyżce ciasto i formuj kulki wielkości orzechów włoskich. Rozłóż na blachach. Piecz przez 15-20 minut w 180˚C.

Herbatka z ... :)
Zgadnijcie co to za postacie??

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz